Bij De Hertog communiceren we over verschillende onderwerpen naar verschillende doelgroepen, zowel intern als extern. Hiervoor gebruiken we verschillende media.
INTERNE COMMUNICATIE
Voor de interne communicatie wordt gebruik gemaakt van een maandelijkse e-mailnieuwsbrief, het vier maal per jaar verschijnende verenigingsblad en de website.
Nieuwsbrief
De leden van De Hertog ontvangen iedere maand een e-mailnieuwsbrief.
Deze bevat voornamelijk informatie van het bestuur en commissies van de vereniging. Denk hierbij aan aankondigingen van de ledenvergadering, een oproep om veilig met het materiaal om te gaan of een aankondiging van een Hertogfeest. De secretaris is verantwoordelijk voor het verspreiden van de nieuwsbrief.
Verenigingsblad De Bossche Dol
De Bossche Dol is het verenigingsblad van De Hertog dat bijdraagt aan verbinding en betrokkenheid binnen de club. De Bossche Dol komt drie keer per jaar uit. De redactie bestaat uit ca. zes bij de vereniging betrokken leden met affiniteit voor schrijven en een vormgever. Spontane kopij wordt zeer gewaardeerd. Stuur je kopij met foto's naar:
EXTERNE COMMUNICATIE
De externe communicatie wordt verzorgd via de website (zie hiervoor) en door de PR-commissie.
De PR-commissie richt zich op het creëren van een positief imago van roeien en RV De Hertog bij de inwoners van 's-Hertogenbosch, de randgemeenten en de provincie Noord-Brabant. Dit ter bevordering van:
- Een grotere bekendheid van en waardering voor het wedstrijdroeien door De Hertog.
- Het scheppen van randvoorwaarden voor het genereren van sponsors.
- In stand houden en waar nodig verbeteren van een goede relatie met de gemeente en de waterschappen.
De PR-commissie verzorgt met dit doel de berichtgeving over de resultaten van het wedstrijdroeien, de communicatie bij evenementen en de meer algemene communicatie over de vereniging, en onderhoudt hiertoe goede contacten met de pers. De commissie is te bereiken via:

